Kaosmorgon kan man säga!

När jag vaknade idag var febern borta! Kollade på min telefon och såg att Elin hade skickat sms vid fyratiden, hon hade fått magsjuka.. Stackaren! Jag fick ta öppningen och En till kom också strax därpå, sen ringde nästa personal och medelade att hon var sjuk.. Det var 5 sjuka idag, 1 sjukskrivning, och 2 borta i Gävle.. Kan säga att det var lite kaos. Plus att en av oss var "låst" till ett barn hela dagen! På frukosten fick jag vara på småbarns och även vikarien inne hos oss, så den andra på min avdelning blev själv med barnen..

Fanns inga vikarier att få tag på men tillslut dök det upp två stycken som dock aldrig varit på vår förskola förut...
Hade lite dåligt samvete när jag gick hem klockan två och den inne hos mig blev ensamm än en gång.. Men det gick bra för henne och man har ju ett liv utanför jobbet också..eller i alla fall jag har det:) Har ju även haft feber två kvällar och nätter... Om jag hade varit sjuk idag hade det verkligen inte funkat...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0