Blod, tårar och utbrott!

Blod, tårar och utbrott, en förskollärares vardag! Igår fick vår minsting en sten kastad i pannan, blodet sprutade och var i hela ansiktet! gud hjälp!! Elin sprang dit med papper å in med han på toan, jag efter å i panik fick jag tag på en äldre, mer erfaren på förskolan som fick hjälpa oss...

Allt gick som tur bra och han behövde inte in å sy! Hade aldrig tidigare sett så mycket blod i ett ansikte förr än på film...

Idag blev jag lämnad själv i hallen med 10 barn att hjälpa på med ytterkläder... En personal fick nog efter utbrott hos något barn å stack hem! Där stod jag, ny och allt men det gick bra! Fick hjälp av de andra avdelningarna då resten av min avdelning var på gympa! Sållade bort 5 av barnen vid lunchen så jag fick bara 5 stycken själv att ta hand om:)

Kommentarer
Postat av: Tess

Haha herreguuud! Stackars liten.. men vad fan var det för person som bara stack hem!?!?! :s



I tisdags var jag själv i hallen med 3 småttingar, asstressigt vi var underbemannade och barnen var hungriga och trötta.. så ser jag hur en flicka går mot dörren, öppnar den och innan jag hinner stoppa henne så klämmer hon fingret i springan. Sprutade blod (jag höll på att svimma haha) och nageln sprack itu och trillade av... Föräldrarna blev helt hysteriska och tyckte att vi på förskolan inte såg till barnen. Men de måste ju förstå att är man 3 vuxna på 15 stycken 1,5 åringar så kan olyckor hända. Blää!

2011-09-15 @ 19:30:11
Postat av: Malin

Tror hon börjar bli utbränd..



Du och blod, haha.. tur det inte var värre än vad det var:) 3 vuxna å femton småtingar är inte så bra, då har man ju ingen koll! Förstår att ni inte han med alla!

2011-09-17 @ 10:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0